Με το Global Teacher Prize ή αλλιώς με το Παγκόσμιο Βραβείο Δασκάλου για το 2019 βραβεύτηκε ένας εκπαιδευτικός από την Κένυα, ο Peter Tabichi. Ο καλύτερος δάσκαλος του κόσμου εκτός από μαθηματικά και φυσική, παραδίδει και μαθήματα ανθρωπιάς καθώς δίνει το 80% του μισθού του για να βοηθήσει τους φτωχότερους μαθητές του!
Ο Peter Tabichi διδάσκει στο γυμνάσιο του αγροτικού χωριού Pwani που πλήττεται από πείνα και ξηρασία. Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών ζει στα όρια της φτώχειας και προέρχονται είτε από μονογονεϊκές οικογένειες με πολλά οικονομικά προβλήματα, είτε είναι ορφανοί. Πολλοί μάλιστα δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να αγοράσουν ούτε τα βιβλία τους. Σ’ αυτούς ο Peter Tabichi δεν διστάζει να προσφέρει μεγάλο κομμάτι του μισθού του για να τους βοηθήσει.
«Είμαι δάσκαλος και βλέπω ότι οι μαθητές μου έχουν άπειρες δυνατότητες- είναι περίεργοι, ταλαντούχοι, έξυπνοι και έχουν πίστη. Δεν πρέπει να έχουμε χαμηλές προσδοκίες από τους νέους της Αφρικής. Αντίθετα οφείλουμε να παράγουμε επιστήμονες, μηχανικούς και επιχειρηματίες που θα γίνουν γνωστοί σε κάθε γωνιά του κόσμου. Και τα κορίτσια θα είναι τεράστιο κομμάτι αυτής της ιστορίας».
Συγκεκριμένα για τα κορίτσια, δεν διστάζει να μιλήσει με τους γονείς των μαθητριών του, προκειμένου να τους πείσει να συνεχίσουν το σχολείο αντί να τις παντρέψουν.
Αυτός ο εξαιρετικός άνθρωπος επιλέχθηκε ανάμεσα από 10.000 υποψηφιότητες 179 χωρών και κέρδισε για την ανθρωπιά και τις πολύτιμες υπηρεσίες τους. Το βραβείο έχει χρηματικό έπαθλο 1 εκατομμύριο, το οποίο καταβάλλεται σε δόσεις και ο νικητής υποχρεούται να παραμείνει δάσκαλος τουλάχιστον για 5 χρόνια.
Όταν ερωτήθηκε για το τι σκοπεύει να κάνει τα χρήματα ο Peter Tabichi δήλωσε ότι θα τα χρησιμοποιήσει για να βοηθήσει τους φτωχούς και να βελτιώσει το σχολείο του. Μέχρι στιγμής το εκπαιδευτικό ίδρυμα διαθέτει μόνο έναν υπολογιστή και περιορισμένη πρόσβαση στο ίντερνετ. Επίσης δεν υπάρχει ούτε βιβλιοθήκη, ούτε εργαστήριο. Κάτι που πρόκειται να αλλάξει στο άμεσο μέλλον.
Θέλει να δει την επιστήμη να προχωράει και οδηγοί να είναι οι μαθητές του γι΄αυτό και ίδρυσε μια λέσχη ταλέντων και ανέπτυξε το επιστημονικό πρόγραμμα του σχολείου. Σκοπός του ήταν να βοηθήσει μαθητές σε έρευνες που κάποιες ήταν τόσο καλές, ώστε οι μαθητές του να παίρνουν μέρος σε εθνικούς διαγωνισμούς.
Πράγματι αυτός ο άνθρωπος αντιμετωπίζει το επάγγελμά του σαν λειτούργημα και όχι ως δουλειά. Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολικό να τον χαρακτηρίσουμε υπόδειγμα δασκάλου.
Πηγή: bbc.com